Saturday 18 June 2011

Hohoho...

New spirit is coming..
Ini setelah jumpe akhawat2 kole tranu yang sgt smangat!!! Osem dan hoyeh bak kate inche gabbana. Berlatarbelakangkan masjid terapung yang sangat comey,Berlantaikan rumput yang hijaunya subhanallah, kami berrehlah. Sila google, coz ana tak pandai arab..ana?!haks3..kurang lebih berkelah-kelah la kot makneny.

Jumpe plak batchmate kt SESMA dulu, Munirah and her sisters. Mak eh pun ad, Makcik Ita merangkap cikgu Masita mse kat sekolah dulu..Can I said that I gain the spirit here?? hahaha...macam mane tu? Siriyes excited nampak baitul muslim dipraktikalkan..:) Gler gelenya bunyi ny! So, sekarang apa lagi??...jom kite same2 bentuk diri jadi individu muslim. Bunyinya macaaaam senang, tapi xkan capai kalau tak mujahadah. Mujahadah? masuk plak bab muwasofat tarbiyyah.

Makcik Jah (makcik yang still dlam jlan dakwah, umur dh 47, subhanallah) ade cakap yang dalam 10 muwasofat tu semua perlu dipraktikkan, tapi ada yang paling utama iaitu bermanfaat kepada orang lain. Dakwah ni lah. Ingat kat dunia ni kalau kita tak sibukkan diri kita dengan dakwah, Allah akan sibukkan kita dengan bende lain. Same jekan..sibuk jugak. So, pilihlah...coz mati adlah pasti dan kita impikan husnul khatimah.. insyaAllah. Kubur masing-masing, kubur kau kubur kau, kubur aku kubur aku..takut jiran je nanti (p/s: ayat kejam & semestinya bukan dari Makcik Jah). Makcik Jah ckap kita akan dipersoalkan akan tanggungjawab kita dalam amar makruf nahi munkar tu. Belek al-A'raf ayat 164.

Btw, jazakillah khair Naddy, kasi stay 1 malam kat umah..:)

No comments:

Post a Comment